Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

Barn och deras tankar är så komiska.

Av funderandemamma - 16 mars 2014 08:42

Nu sen sonen kom upp och började förskoleklass så har väldigt många tankar dykt upp för han. Tankar som vi tycker är lite konstiga men som är helt naturliga för någon som inte vet hur livet riktigt fungerar.


Första gången som han kom med en konstig kommentar som jag kommer ihåg är när vi skulle åka upp i julas till familjen.


Vi sitter på tåget som hade draperi för tågpersonalens kupe som var glasad. 

- Mamma där kan man klä av sig sa han då.


Sen satt vi på bussen efter att ha suttit på tåget ett antal timmar.

- Vad duktig du varit som har suttit still hela resan, älskar dig.

- Älskar du hela mig?

- Ja jag älskar hela dig.

- Då älskar du min snopp också.

- Jag älskar hela dig.

Då sätter han sig och mular ner snoppen och sätter benen i kors.

- Nu har jag ingen snopp så du kan inte älska min snopp.

Högt och tydligt sa han detta och rätt så mycket folk på bussen så kändes lite pinsamt. Men barn är barn. :)


En annan gång så ställer han sig upp i soffan.

- Mamma jag har inte stora tuttar

- Nej pojkar ska inte ha stora tuttar.

- Mamma jag vill ha lika stora bröst som dig. Så att jag kan slå ... med mina tuttar. Bom bom bom.


Jag tvingar ju min son att iaf säga bokstäverna när han vill att jag ska läsa för han. Så när vi var hos familjen på sportlovet så läste min lillasyster för han.

- Mamma du får inte läsa för mig för du är så dålig på att läsa. Jag har hittat en som är mycket bättre än dig.

Hon läste utan att be han iaf bokstavera. ;)


När vi var hos familjen sist så tog han på sig min BH en morgon och gick runt i lägenheten.

- Jag har stora bröst, kolla mina stora bröst. Bom bom bom.


Hade glömt stänga dörren till toaletten för ett tag sen och då kommer han sig och kollar.

- Men vad gör du?

- Jag kollar hur du kan pinka utan snopp.

- Mamma har ju en lillhöna som jag pinkar med.

- Vad kan den göra mer?

- Barn kommer ju från den.

- Vad kan min snopp göra mer?

- Den kan man bara pinka med.

Vad ska man säga. Han är 6 år gammal. Inte riktigt en ålder att berätta vad en snopp gör. :S


Idag så sitter ag och säger till sonen att vi ska till kyrkan så att han kan få sjunga och han vill inte ditt. Efter en stund säger han.

- Mamma ska vi till min kyrka.

- Ja vad trodde du?

- Att vi skulle till en kyrka där vuxna fick vara med och sjunga.

- Nej det ska vi inte. Kan jag sjunga?

- Nej det kan du inte.

Man ska ju verkligen inte fråga sånt man inte vill ha svar på. xD


Barn är allt härliga med deras funderingar. :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av funderandemamma - 18 mars 2014 19:10

Igår så borstade sonen tänderna med eltandborste och jag gick ut en stund. Efter en stund hör jag han skratta och tjoa så då går jag och kollar vad han gör.   - Jag borstar min snopp också tycker han. - Hmm och det ska man göra? - Jag tycker ...

Av funderandemamma - 15 mars 2014 17:18

Sonen sa en sak idag som skrämmer mig väldigt mycket då jag känner lite press på mig men samtidigt så väldigt underbart.   När älsklingen varit förbi med det han handlat åt mig så säger sonen att killen, hans dotter, jag och han är en familj.  ...

Av funderandemamma - 15 mars 2014 15:25

Ligger rätt dålig sen i torsdag. Illamående och feber fram och tillbaks, orkar inte riktigt göra mat åt sonen då jag inte kan äta sj.   Så älsklingen min kom med dricka, glass, c-vitamin och pannkakor åt sonen.   Vad skulle jag gjort utan han...

Av funderandemamma - 2 mars 2014 22:44

Helt underbart när man fortfarande är kär efter att varit ihop i 2 år. Men ack så skrämmande det är då han är helt olik de jag haft tidigare.   Visst vi har inte ett enkelt förhållande. Han har sina spöken i garderoben som han måste bearbeta, men...

Av funderandemamma - 27 februari 2014 07:20

Har så svårt att få sova ordentligt nu, fördelen iof är tt jag tar mig upp på morgon hur lite jag än har sovit.   Har tyvärr fått tillbaks min kroniska smärta i nacka, axlar och skulderblad. Och pga smärtan och spänningar i nacken så får jag kron...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards